Garancia, reklamáció

Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön a Szórát Kereskedelmi Kft hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
 
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön - választása szerint - az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerz
ődéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
 
Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő egy év.
 
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
 
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Szórát Kereskedelmi Kft. vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
 

Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön - választása szerint - az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
 
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
 
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
 
Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
 
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
 
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
 
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet.
Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
[Ha a vállalkozás jogszabály vagy szerződés alapján jótállásra köteles, az alábbi 3. pont beillesztése is szükséges a tájékoztatóba:]
 

Jótállás

Webáruházunk jótállást (a köznyelvben ”garanciát”) kizárólag fogyasztónak minősülő vásárlóinak biztosít. Webáruházunk nem minden termékére biztosít jótállást.

Jótállást webáruházunk az általa meghatározott termékekre önként vagy a jogszabályi kötelezettségének megfelelően vállal. A jótállás időtartamát (amely legalább 1 év) minden esetben feltüntetjük a termékek oldalain. A jótállás időtartama a termék átvételétől számítódik. A jótállás időtartama a termék üzembe helyezésétől számítódik, ha webáruházunk vállalta a termék beüzemelését.

Ha a jótállás időtartama alatt a termék meghibásodik, vélelmezni kell, hogy a hiba oka a teljesítés időpontjában megvolt. Ilyenkor önnek csak azt kell bizonyítania, hogy a termék meghibásodott. Webáruházunknak ugyanakkor jogában áll a hiba okát független szakértővel kivizsgáltatni, hogy megbizonyosodjon arról, hogy a termék hibájának oka a termék átadásakor már valóban fennállt-e.

Jótállás keretében ön a kellékszavatosságnál már említett igényt (először kijavítás vagy kicserélés, majd árleszállítás vagy elállás iránti) érvényesíthet webáruházunknál. Az igények érvényesíthetőségére (sorrend, költségviselés, stb.) a kellékszavatosságnál leírtak vonatkoznak.

Cégünket az általa forgalmazott egyes termékekre vonatkozóan a 2013. évi V. törvény és a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján jótállási, illetve más termékekre vonatkozóan önkéntes jótállási kötelezettség terheli (lásd: termékhez biztosított jótállási jegy).

A jótállás időtartama 1 év, mely a termék vásárlásának napjával kezdődik. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.

Cégünk a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

A vásárló - választása szerint - kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy ha az cégünk számára más igény teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Cégünk törekszik arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt munkanapon belül elvégezze.

Ha a kijavítást vagy a kicserélést a vásárló nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát cégünk költségére maga is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben - a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt azonban elállásnak nincs helye.

A vásárló a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, cégünk a terméket kicseréli, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

A jótállásból eredő jogok a jótállási jeggyel érvényesíthetőek. A jótállási jegy vásárló rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot –számlát vagy nyugtát – a vásárló bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.

A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik.

Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan a vásárló nem érvényesíthet, egyébként viszont a jótállásból fakadó jogok az 4.1. és a 4.2. pontban meghatározott szavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletik őt.

Panaszkezelés

  1. Szóban
    Ön az érvényesíteni kívánt igényét webáruházunk ügyfélszolgálatának minden munkanap 9:00 – 18:00 óráig a 06-70/577-9000 telefonszám felhívásával, elektronikus úton az info@szoratker.hu e-mail címre írt e-maillel jelentheti be.
     
  2. Személyesen
    Telephelyünkön az Alföld Árhuázban
    6000 Kecskemét, Deák Ferenc tér 6.

Jótállási- kellékszavatossági igényének érvényesítése során a meghibásodott terméket futárszolgálattal szállítjuk el öntől. Kérjük, hogy a terméket lehetőség szerint eredeti, gyári csomagolásban, annak hiányában a leggondosabb csomagolásban, tartozékaival együtt (akkumulátor, hálózati kábel stb.) adja át a futárnak.

Készülékeinkre a gyártó által vállalt 12, 24, 36 illetve némely termékünkre 48 hónap garanciát biztosítunk.
Garanciális problémáival a garancialevélben feltüntetett országos szervíz bármelyikéhez fordulhat.

A garancia érvényesítéséhez minden esetben szükséges a vásárlást igazoló számla illetve blokk és az eredeti garancialevél.
Amennyiben az átvett árucikk hibás, vagy a szállítás során megsérült, azt díjmentesen kicseréljük.
Amennyiben erre bármely okból nincs lehetőség, a kifizetett vételárat visszafizetjük.
A garanciális feltételek között nem említett kérdésekben a mindenkori polgári törvénykönyv ide vonatkozó jogszabályai érvényesek.

Zárórendelkezések

A jelen általános szerződés feltételekben nem szabályozott kérdéseket illetően az eladó Webshop tevékenységére vonatkozó mindenkor hatályos magyar jogszabályok és hatósági előírások, valamint a Polgári Törvénykönyvben foglalt rendelkezések külön kikötés nélkül is irányadóak.

A jelen általános szerződés feltételek egyes pontjainak jogi érvénytelensége esetén a többi rész kötelező erejű marad. Ahol alkalmazható, a vonatkozó törvényi rendelkezések lépnek hatályba az érvénytelen pontok helyett.

Esetleg felmerülő vitás kérdés jogszolgáltatásának helye a Szórát Kereskedelmi Kft. regisztrált székhelye szerint illetékes bíróság.

Önnek lehetősége van vitás helyzetben a Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testülethez fordulni 

Békéltető Testület

Bács-Kiskun Megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Békéltető Testület
6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Levelezési cím: 6001 Kecskemét Pf.228
E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu
Honlap: www.bacsbekeltetes.hu

Ügyfélszolgálati idő:

hétfő 9-12
kedd 9-12
szerda 9-12
csütörtök 13-15
péntek nincs félfogadás

Elnök: Dr. Horváth Zsuzsanna
6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
E-mail: horvath.zsuzsanna@bacsbekeltetes.hu
Tel.: 76/501-525, 76/501-532
Fax:76/501-538
Fogadónapja: minden hónap első hétfőjén: 9-12 óra

Elnökhelyettes: Karádi János
6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu
Tel.: 76/501-525, 76/501-532
Fax:76/501-538
Fogadónapja: minden hónap második hétfőjén: 9-12 óra

Békéltető testületi munkatársak:
Egyedné Berente Mária
Várnagy Zoltánné
Tel.: 76/501-525, 76/501-532, 70/7028-403, fax: 76/501-538
E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu

 

iShopping - This is a contributing Drupal Theme
Design by WeebPal.